Szanowny Użytkowniku,

Dziękujemy za wizytę na naszej stronie.
Informujemy, że strona holistic-polska.pl zaktualizowała Politykę Prywatności. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w sposób konieczny do udzielenie usługi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Pełna treść dokumentu znajduje się pod linkiem w pasku dolnego menu.

Informujemy również, że aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony korzystamy z plików cookies. Szanujemy prywatność i przypominamy o możliwości dokonania zmian ustawień dotyczących cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody możesz, wyłącyćz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Aby zaakceptować warunki kliknij OK, PRZEJDŹ DO STRONY.

Dobre i złe połączenia śniadaniowe. Agnieszka Piskała dietetyk 01.04.2019

Śniadanie często nazywane jest najważniejszym posiłkiem dnia, ale ciągle je pomijamy w związku z brakiem czasu.
Jeśli chcesz stracić zbędne kilogramy, musisz uważać na to, co jesz, zwłaszcza jeśli chodzi o pierwszy posiłek.
Pewne pomysły śniadaniowe mogą nam szkodzić, zamiast pomagać.

Płatki na mleku

Wiele osób myśli, że zdrowe śniadanie zawiera mleko, ale przeważnie spożywa się je z niezdrowymi płatkami pełnymi cukru i bez wartości odżywczych. Takie śniadanie sprawi, że przybierzesz na wadze, a nie stracisz kilogramy.
Zamiast tego jedz płatki owsiane lub musli (sprawdź skład) z mlekiem odtłuszczonym/roślinnym i kilkoma orzechami. Taki posiłek zapewni błonnik oraz cynk, witaminę B12 i kwasy tłuszczowe.

Kawa i herbata

Kawa i herbata z cukrem mogą prowadzić do różnych problemów w przyszłości, jeśli nie pije się ich z umiarem. Na śniadanie lepiej zrobić smoothie ze świeżych owoców, które są nie tylko bogate w witaminy i minerały, ale też dobre dla skóry.
Jeśli nie możesz obejść się bez porannej kawy lub herbaty, wypróbuj zieloną herbatę, a zamiast cukru dodawaj do niej miód (do wystudzonej).

Salami, kiełbasa, bekon

Brzmi pysznie? Niestety, nie wszystkie pyszne rzeczy są dobre dla naszego zdrowia. Te produkty są przetwarzane i mają wysoką zawartość soli, która ma negatywny wpływ na serce, oraz nitratów, które mogą powodować raka.
Zamiast tego zjedz jajka z tostem wieoloziarnistym. Jajka są bogate w białko, które jest budulcem mięśni, oraz dostarcza selen, fosfor i inne składniki odżywcze. Tost natomiast jest źródłem cennego błonnika.

Owsianka błyskawiczna

Wszystko, co jest błyskawiczne i „instant” niekoniecznie jest dobre, jeśli chcesz stracić na wadze. Zwykła owsianka jest natomiast znakomita dla zdrowia i zachowania odpowiedniej wagi.
Owsianka bogata jest w błonnik, cynk, witaminy i syci na dłużej, a rozpuszczalny błonnik w owsiance obniża zły cholesterol.

Świeże soki

Soki owocowe reklamuje się jako zdrowy wybór, ale dodają dużą ilość cukru do śniadania. Najlepiej wybierać świeże soki z miąższem, który zawiera flawonoidy i witaminę C, lub jeść świeże owoce w całości albo dodawać je do owsianki.

Agnieszka Piskała
Ekspert ds. żywienia Holistic