Szanowny Użytkowniku,

Dziękujemy za wizytę na naszej stronie.
Informujemy, że strona holistic-polska.pl zaktualizowała Politykę Prywatności. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w sposób konieczny do udzielenie usługi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Pełna treść dokumentu znajduje się pod linkiem w pasku dolnego menu.

Informujemy również, że aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony korzystamy z plików cookies. Szanujemy prywatność i przypominamy o możliwości dokonania zmian ustawień dotyczących cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody możesz, wyłącyćz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Aby zaakceptować warunki kliknij OK, PRZEJDŹ DO STRONY.

Owoce sezonowe – czereśnie. Bogactwo witamin z grupy B i bioflawonoidów. 09.06.2019

Czereśnie mają wiele właściwości zdrowotnych i  choć  w 80 procentach składają się z wody, to pozostałe 20 procent stanowią witaminy,  składniki mineralne i substancje aktywne. Tylko 100 g zawiera aż 222 mg potasu, który usuwa z organizmu nadmiar soli i dlatego dobroczynnie wpływa na serce, nerki oraz stawy. Są również w czereśniach witaminy z grupy B, a przede wszystkim witamina B5, wspomagająca leczenie artretyzmu. Spora ilość kwasów owocowych wraz z witaminami A i C działa na organizm oczyszczająco i odtruwająco, a jednocześnie poprawia stan i wygląd skóry.

Czereśnie to owoce, które poprawiają widzenie, ze względu na dużą zawartość prowitaminy A zapobiegającej kurzej ślepocie. Dodatkowo duża dawka bioflawonoidów  (szczególnie w odmianie czerwonej), są zaliczane do świetnych przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki mogące wpływać na pogorszenie wzroku poprzez niszczenie plamki żółtej.

Czereśnie to owoce sezonowe, dlatego trzeba cieszyć się ich smakiem jak najdłużej. Są smaczne, ale i dość kaloryczne.