Szanowny Użytkowniku,

Dziękujemy za wizytę na naszej stronie.
Informujemy, że strona holistic-polska.pl zaktualizowała Politykę Prywatności. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w sposób konieczny do udzielenie usługi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Pełna treść dokumentu znajduje się pod linkiem w pasku dolnego menu.

Informujemy również, że aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony korzystamy z plików cookies. Szanujemy prywatność i przypominamy o możliwości dokonania zmian ustawień dotyczących cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody możesz, wyłącyćz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Aby zaakceptować warunki kliknij OK, PRZEJDŹ DO STRONY.

Rukola – źródło witamin i wsparcie dla Twoich nerek 08.02.2019

Rukola jako jedna z odmian sałaty, jest  bogata w witaminy z grupy A, B, C oraz K. Zawiera osiem razy więcej wapnia oraz cztery razy więcej żelaza niż sałata lodowa. Jest źródłem cynku, który wzmacnia układ immunologiczny, działa antywirusowo i antytoksycznie. Potas w niej zawarty reguluje czynność nerek i wydzielanie insuliny oraz bierze udział w przekształcaniu glukozy w glikogen. Dzięki zawartości aminokwasów siarkowych rukola ma działanie bakteriobójcze.
Idealnie podnosi odporność, zwalcza wolne rodniki, zapobiega anemii i zakażeniom.
Właściwości zdrowotne rukoli są już zauważalne spożywając codziennie garść liści dodając do kanapek, sałatek, ale również przygotowując pesto do makaronu lub jako dodatek do pizzy. Ograniczenie soli i spożywanie produktów bogatych w potas np. rukola odciąża przede wszystkim nerki, które ze względu na nadmiar sodu w codziennej diecie są szczególnie obciążone.