Szanowny Użytkowniku,

Dziękujemy za wizytę na naszej stronie.
Informujemy, że strona holistic-polska.pl zaktualizowała Politykę Prywatności. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w sposób konieczny do udzielenie usługi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Pełna treść dokumentu znajduje się pod linkiem w pasku dolnego menu.

Informujemy również, że aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony korzystamy z plików cookies. Szanujemy prywatność i przypominamy o możliwości dokonania zmian ustawień dotyczących cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody możesz, wyłącyćz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Aby zaakceptować warunki kliknij OK, PRZEJDŹ DO STRONY.

Umiejętność radzenia sobie ze stresem, jako fundament profilaktyki zdrowia i budowania holistycznej równowagi 23.08.2019

Z punktu widzenia ewolucji stres jest elementem mobilizującym, kiedy pojawia się niebezpieczeństwo. Organizm przełącza się na tryb, otrzymujemy zastrzyk adrenaliny, by nasze zmysły działały  na „wyższych obrotach”.
Energia z ciała kierowana jest do mięśni a inne mniej ważne z punktu widzenia reakcji na zagrożenie funkcje zostają spowolnione. Stres oddziałuje zatem na cały organizm, wielowymiarowo i o tym należy pamiętać, aby nie dopuścić do stanu permanentnego napięcia. Kiedy podwyższony poziom stresu utrzymuje się w naszym ciele przez dłuższy czas, układ odpornościowy staje się coraz słabszy. Tym samym nasz organizm otrzymuje sygnały, że bakterie i wirusy nie są w tym momencie największym problemem. Według badań przeprowadzonych przez Amerykańskie Stowarzyszenie Psychologiczne, obecnie blisko 90% chorób jest bezpośrednio lub pośrednio powodowanych przez stres.

Umiejętność radzenia sobie ze stresem doraźnie i długofalowo to ważny element profilaktyki zdrowia. Ważne jest, aby znaleźć drogę dla siebie, nauczyć się prowadzić swój organizm przez stres drogą ku odzyskaniu równowagi w możliwie najkrótszym czasie. Ze stresem należy sobie radzić z poziomu ciała i umysłu. Wsparcie od wewnątrz oraz odpowiednie nastawienie na rozwiązanie, zamiast skupianie się na trudach chwili obecnej. Praca nad reakcjami na stres nie jest łatwa, to z pewnością proces, ale i inwestycja w siebie. Warto sięgać do różnych źródeł, różnych technik, by znaleźć metodę odpowiednią dla siebie. Czy to będzie pływanie, taniec, czy może medytacja, która okresowo pomoże rozładować napięcie, zależy tylko od Ciebie.

Długofalowe budowanie równowagi wewnętrznej poprzez zapewnienie sobie optimum kondycji zdrowotnej oraz spokoju umysłu wymaga czasu. Nie wymagaj od siebie zbyt wiele, ale pracuj konsekwentnie. Jeśli nie dostrzeżesz szybkich i spektakularnych efektów, to dobrze. To tak nie działa😉, a wygórowane oczekiwania mogą być źródłem niepotrzebnej frustracji, co z kolei podburza wiarę w osiągnięcie celu jakim jest holistyczna harmonia ciała, ducha i umysłu. Stawiaj też na naturalne rozwiązania w walce ze stresem, możesz spróbować wyciągów roślinnych, ziołowych, które będą wsparciem dla organizmu w tej trudnej drodze. Jedyną z takich roślin jest np. Ashwagandha, nad którą badania trwają już wiele lat, a która to posiada udokumentowane korzystne działanie antystresowe. Znajdź swoją drogę i podążaj nią, Twoje ciało potrafi pokazać Ci, która ścieżka jest dla Ciebie najlepsza. Wsłuchaj się w siebie.