Szanowny Użytkowniku,

Dziękujemy za wizytę na naszej stronie.
Informujemy, że strona holistic-polska.pl zaktualizowała Politykę Prywatności. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w sposób konieczny do udzielenie usługi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Pełna treść dokumentu znajduje się pod linkiem w pasku dolnego menu.

Informujemy również, że aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony korzystamy z plików cookies. Szanujemy prywatność i przypominamy o możliwości dokonania zmian ustawień dotyczących cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody możesz, wyłącyćz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Aby zaakceptować warunki kliknij OK, PRZEJDŹ DO STRONY.

Wapń to jeden z kluczowych dla zdrowia minerałów. Jak zadbać o prawidłową podaż wapnia w diecie? 03.06.2019

Niedobór wapnia jest bardzo poważnym stanem, który może doprowadzić do rozwoju osteoporozy.
Wówczas nawet najdrobniejszy uraz może skończyć się poważnym złamaniem. Osoby z najwyższym ryzykiem niedoboru wapnia to kobiety po menopauzie.  Ponieważ głównym źródłem wapnia w diecie są produkty mleczne, to osoby z nietolerancją laktozy lub weganie są bardziej narażeni na niedobór tego ważnego składnika odżywczego.

Osobom z niedoborem wapnia (hipokalcemia) zazwyczaj zaleca się przyjmowanie odpowiednich suplementów wapnia.
Należy je przyjmować z pożywieniem dla najlepszego wchłaniania i w celu zminimalizowania możliwych niepożądanych skutków ubocznych. Aby uzyskać lepszą absorpcję, nie należy zażywać więcej niż 500 miligramów za jednym razem.
Aby organizm dobrze wykorzystywał wapń, należy zadbać również o odpowiednią suplementację witaminą D i magnezem.

Agnieszka Piskała
Ekspert ds. żywienia Holistic