Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że strona holistic-polska.pl zaktualizowała Politykę Prywatności. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w sposób konieczny do udzielenia usługi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Pełna treść dokumentu znajduje się > TUTAJ <
Informujemy również, że aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony korzystamy z plików cookies. Szanujemy prywatność i przypominamy o możliwości dokonania zmian ustawień dotyczących cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody możesz wyłączyć obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Kliknij Akceptuję aby przejść do strony.

Wdzięczność jest potężną emocją, która praktykowana ma niezwykle pozytywny wpływ na Twoje życie 21.01.2020

Badania psychologa UC Davisa, Roberta Emmonsa, autora książki Thanks!: How New Science of Gratitude Can You You Happier, pokazują, że codzienne spisywanie krótkich refleksji dotyczących tego, za co jesteśmy wdzięczni – poprawia samopoczucie, a w dłuższej perspektywie, może znacząco podnieść jakość życia. Jak to możliwe? To naprawdę proste. Osoby, którzy regularnie praktykują wdzięczność, zwracając uwagę na pozytywne strony codzienności, skupiają się na pozytywnych wibracjach mimo przeciwności, na które każdy z nas napotyka. Wdzięczni doświadczają tym samym więcej pozytywnych emocji, mają więcej energii.
Są skoncentrowani na pozytywnych stronach i  częściej realizują swoje cele. Ponadto wdzięczność ma bezpośredni wpływ na zdrowie, ponieważ wdzięczni lepiej śpią, a nawet mają silniejszy układ odpornościowy.
Mało tego naukowcy badający psychologię pozytywną odkryli, że już jednorazowy świadomy akt wdzięczności spowodował natychmiastowy wzrost poczucia szczęścia o 10% i zmniejszenie objawów depresyjnych o 35%.

Opracuj swój własny plan praktykowania wdzięczności taki, który będziesz mógł praktykować regularnie, który wpisze się na stałe w Twój duchowy rozwój.

Kilka inspiracji, jak praktykować wdzięczność:

– powiedz codziennie komuś bliskiemu, że go kochasz i doceniasz
– zauważaj piękno otaczającej Cię natury każdego dnia. Tak, nawet w mieści jest ona na wyciągnięcie ręki.
– żyj uważnie, skupiając się na tym, na co masz wpływ, nie martwiąc się przeszłością ani przyszłością
– traktuj przeciwności i porażki zawsze jako lekcje nie błędy
– otaczaj się inspirującymi treściami, cytatami przypominającymi o wdzięczności, a unikaj tych negatywnych
– nie życz nikomu źle, a tym, którzy są Ci wrodzy wyślij miłość
– bądź wdzięczny, gdy nauczysz się czegoś nowego
– bądź orędownikiem postawy wdzięczności, pomóż znajomym szukać i dostrzegać pozytywne strony życia
– zadzwoń do dziadków i powiedz im, że ich kochasz i jesteś za nich wdzięczny 😉

A ponadto kochaj siebie i bądź cierpliwy. Miłość do samego siebie to nie egoizm, to fundament, na którym budujesz swoje relacje z innymi i ze światem. Będąc szczęśliwym, dajesz szczęście innym.  Pamiętaj, że masz prawo do chwili słabości  w trudnych sytuacji, życie nie zawsze będzie szło gładko. Nie daj się jednak negatywnym wydarzeniom pochłonąć. Bądź cierpliwy i zaufaj prawu przyciągania. Jeśli zasygnalizujesz wszechświatowi, że jesteś wdzięczny za rzeczy, które już masz, będzie działał całą swą mocą, by ofiarować Ci więcej.

Wierzymy, że jeśli będziemy ćwiczyć wdzięczność częściej, świat będzie lepszym miejscem, a Ty?

 

 

 

 

 

źródła:

http://greatergood.berkeley.edu/pdfs/GratitudePDFs/2Wood-GratitudeWell-BeingReview.pdf
https://www.psychologytoday.com/blog/happiness-purpose/201411/happiness-life-3-practice-gratitude
https://www.lifehack.org/articles/communication/40-simple-ways-practice-gratitude.html
https://www.happify.com/hd/the-science-behind-gratitude/