Szanowny Użytkowniku,

Dziękujemy za wizytę na naszej stronie.
Informujemy, że strona holistic-polska.pl zaktualizowała Politykę Prywatności. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w sposób konieczny do udzielenie usługi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Pełna treść dokumentu znajduje się pod linkiem w pasku dolnego menu.

Informujemy również, że aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony korzystamy z plików cookies. Szanujemy prywatność i przypominamy o możliwości dokonania zmian ustawień dotyczących cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody możesz, wyłącyćz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Aby zaakceptować warunki kliknij OK, PRZEJDŹ DO STRONY.

Zmęczenie, nietolerancje pokarmowe, problemy z koncentracją? Zadbaj o nerw błędny! 09.10.2019

Jeżeli odczuwasz ciągłe zmęczenie, masz nietolerancje pokarmowe, problemy z jelitami, jasnym myśleniem czy koncentracją to warto zwrócić uwagę na pracę twojego nerwu błędnego.

Nerw błędny jest najdłuższym nerwem w organizmie. Nerw błędny aktywuje przywspółczulny system nerwowy, kontroluje zdrowie komórek odpornościowych, organów i tkanek, a nawet komórek macierzystych. 20% włókien nerwu błędnego kontroluje organy i procesy życiowe – krążenie, trawienie, oddychanie czy gruczoły. Nerw błędny łączy mózg z jelitami, a zatem możesz wspomóc trawienie, angażując nerw błędny.

Co najważniejsze nerw błędny funkcjonuje najlepiej, gdy jesteśmy zrelaksowani. Umiejętność radzenia sobie ze stresem oraz umiejętność odpoczywania to kluczowe kwestie dla dobrej kondycji nerwu błędnego. Co jeszcze możemy zrobić?

W jakich przypadkach warto zastosować stymulację nerwu błędnego?

  • problemy z sercem np. arytmia i ciśnieniem
  • nieszczelne jelito
  • zaburzenia obsesyjno-kompulsywne
  • problemy z koncentracją, pamięcią, przewlekłe zmęczenie, zamglenie umysłu (brain fog)
  • stany depresyjne i lękowe
  • migreny
  • choroby autoimmunologiczne
  • przewlekły stan zapalny
  • dolegliwości ze strony układu trawiennego

Jak samodzielnie wspomóc nerw błędny?

  • wstrzymanie oddechu, głębokie oddychanie, długie i głębokie wdechy z wydęciem brzucha.
  • śpiewanie, nucenie
  • silne uciśnięcie oczu (ucisk na gałki oczne)
  • położenie się na pochyłej powierzchni głową w dół (pozycja Trendelenburga)
  • napinanie mięśni brzucha
  • rozciąganie szyi / joga, pilates
  • płukanie gardła
  • medytacja, refleksologia

Wielowymiarowa, holistyczna profilaktyka zdrowia to ważny element, by osiągnąć trwałe efekty i wyeliminować przyczyny problemów, zamiast reagować na objawy. Wsłuchaj się w swoje ciało i czerp z wielu dziedzin, by pooprawić jakość swojego życia i zdrowia.